Teknolojik aletler için garanti süresi büyük önem arz etmekte.
Garanti süresi bitmeden rahatça teknolojik aletlerin tamirini
yaptıran kullanıcılar, süre bittikten sonra tamirci konusunda büyük
sıkıntılar yaşayabiliyorlar. Bunun en büyük örneği ise iPhonelar. Garanti süresi sona erdiğinde tamir ücreti bakımından yüksek ücretlere tabi tutulan iPhone, bu sebepten ötürü başka servislere götürülüyor. Genellikle Apple’a
ait olmayan bu servisler, Apple’a ait olan servislere nazaran çok daha
uygun ücretlere cihazın tamirini yapıp kullanıcıya yolluyor. Ancak bu
pek çok iPhone’da sorun çıkarabiliyor. Özellikle Touch ID
sensörünün değiştrildiği iPhonelar’da. Bu modellerde Error 53 isimli
bir hata alınıyor ve bu hata alındıktan sonra cihaz kullanılamıyor.
iTunes ile geri yükleme yapmak da bu durumdan
kurtulmaya yardımcı olmuyor. Bu sorunla ilgili Apple da oldukça fazla
şikayet almış olacak ki bir açıklama yapma gereği hissetti. Yapılan
açıklamada , Touch ID sensörünün donanımsal değişikli
ile bilgilerine erişilememesi için güçlü bir güvenlik katmanına sahip
olduğunu söylendi. Sensör ile Apple donanımı eşleşmediği zaman İOS,
otomatik olarak bütün bilgileri ve parmak izlerini devre dışı
bırakıyor. Bu sorunu yaşayanların Apple destek birimine başvurmaları
gerektiği de yapılan açıklamada vurgulanan önemli şeyler arasında.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder